Firma Pepsico vo štvrtok oznámila, že v 2. štvrťroku súčasného
obchodného roka, to znamená za tri mesiace do 17. júna, zaznamenala
tržby na úrovni 22,32 miliardy USD (20,25 miliardy eur). V porovnaní s
rovnakým obdobím predchádzajúceho roka to predstavuje rast o 10,3 %.
Spoločnosť tak prekonala očakávania analytikov, ktorí počítali s rastom
tržieb na 21,73 miliardy USD.
Tržby výrazne ovplyvnil severoamerický trh. V prípade divízie Frito-Lay
vyrábajúcej slané pochúťky vzrástli tržby na tomto trhu o 14 % na 5,9
miliardy USD a tržby divízie nápojov sa zvýšili o 10,4 % na 6,76
miliardy USD.
Celkové výsledky spoločnosti v nemalej miere ovplyvnilo zvýšenie cien.
Firma zvýšila ceny svojich produktov za 12 mesiacov do konca 2.
štvrťroka tohto roka v priemere o 15 %.
(1 EUR = 1,1022 USD)